Çay hasadında çifte hedef belirlendi
RİZE (İGFA) – Anadolu’dan bir dünya markası yaratmak için yola çıkan Türk çay markası Lazika, Mayıs ayında çay hasadına başladı. 2022 hasadında 19 ton elle toplama çay alan Lazika’nın bu yılki hedefi ise bu sayıyı ikiye katlayarak 40 ton toplama çayı alıp işlemek.
Sürdürülebilir tarıma önem veren ve çayı koruma misyonuyla yoluna devam eden Lazika’nın çay bahçeleri bu yıl 14 dönüme ulaştı. Katma değerli eserler ortaya koymak için katma değerli işlere yatırım yaptıklarını söyleyen Lazika Kurucu Ortağı Emre Erçin, daha kaliteli 2,5 yapraklı yeşil çaya 3 buçuk kat fiyat ödediklerini belirtiyor. -Yöredeki kadınlar tarafından seçilmiş ve lezzetlerinden taviz vermemiş olmaları.
KADIN İSTİHDAMINA KATKI
Bölgede kadın istihdamı açısından hasadın da çok pahalı olduğunu vurgulayan Emre Erçin, “Kadınlar iş gücümüzün değerli bir parçasını oluşturuyor; Ekibimizin %90’ı kadınlardan oluşuyor. Operasyonlarımızın tamamına yakını (üretim, Ar-Ge, paketleme, sevkiyat) bölgede gerçekleştirilmektedir. Lazika yeşil çayları, Karadeniz’de 460’tan fazla kadın tarafından Mayıs ayındaki ilk hasatta elle toplanan 2,5 yapraktan üretiliyor. Bazı işlerimizin paketlerinde tercih edilen bez ambalajlar da bölgede günlük işlerin az olduğu kış aylarında yöre hanımları tarafından el dikimi yapılmaktadır. Ana tedarikçilerimiz arasında çok sayıda kadın girişimci var ve markanın gelişimine katkı sağlıyorlar.”
2023 İHRACAT HEDEFİ 1,5 MİLYON DOLAR
Lazika’nın iç pazardaki yerinin her geçen yıl arttığını, siyah ve yeşil çayların yanı sıra fonksiyonel bitki ve meyve çaylarıyla da herkese hitap edebilecek çay çeşitleri ürettiklerini vurgulayan Emre Erçin, 2023 ihracat hedeflerinin 1,5 milyon olduğunu belirtti. yeni ülkelerin katılımıyla dolar. Lazika çayları Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa, Avusturya, Amerika, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, Avustralya, İsrail, Çek Cumhuriyeti, İsviçre, Azerbaycan başta olmak üzere 13 ülkeye ihraç ediliyor” dedi.